سه‌شنبه، مرداد ۱۱، ۱۳۹۰

یک ویژگی خوب در بلاگر

یادش به خیر، آن قدیم‌ها که ما وبلاگ می‌نوشتیم، بلاگر این‌قدر پیش‌رفته و همه چیز تمام نبود، برای درست‌کردن یک وبلاگ فارسی آدم باید کلی دردسر می‌کشید. دست‌کم‌ش این بود که باید می‌رفت راه‌نمای: «چه‌طور یک وبلاگ فارسی بسازیم» حسین درخشان را می‌خواند، بعد باید کلی تگ اچ.تی.ام.ال و چیزهای دیگر یاد می‌گرفت، بلکه می‌توانست ریخت و قیافه‌ی بلاگ‌ش را موجه کند.

الان اما همه چیز خیلی راحت شده. مدت‌ها بود با بلاگر کار نکرده بودم و نمی‌دانستم، اما امروز دیدم که نه انگار، برو بچه‌های گوگل این‌جا هم فکر همه چیز را کرده‌اند. حالا درست‌کردن یک وبلاگ تازه بیش از پنج دقیقه طول نمی‌کشد و دیگر کسی برای ننوشتن بهانه‌ای دست‌ش نیست.

تنها نکته‌ای که این وسط باقی است، این است که متاسفانه سایت بلاگر در ایران فیلتر شده و شاید آن‌هایی که بلاگر میزبانی وبلاگ آن‌ها را به عهده دارد، به راحتی نتوانند وارد بخش مدیریت بلاگ‌شان شوند. اما باز هم این‌جا بلاگر یک ترفندی پیش روی ما قرار داده است. شما می‌توانید یادداشت‌های‌تان را برای بلاگر ای‌میل کنید تا بلاگر آن‌ها را برای‌تان منتشر کند.

برای این‌کار کافی است، در بخش «تنظیمات»، «ای‌میل و موبایل» را انتخاب کنید و آن‌جا در «گزینه‌های ارسال» یک آدرس ای‌میل رمزی برای خودتان بسازید. آدرسی که طبعن فقط خودتان از آن خبر خواهید داشت. بعد دیگر کار ساده است: نوشته‌ی خودتان را به آدرس داده شده ای‌میل کنید تا مستقیم برود توی وبلاگ‌تان. بلاگر فیلتر است که باشد، به ای‌میل‌تان که دست‌رسی دارید!

راست‌ش را بخواهید من توی این یادداشت دارم این کار را آزمایش می‌کنم تا ببینم سرانجام‌ش چه‌ می‌شود. خودم هم هیجان‌زده‌ام تا ببینم چند دقیقه بعد از فرستادن ای‌میل، نوشته‌ام توی بلاگ می‌رود و تکلیف عنوان نوشته و جانمایی‌اش در صفحه چه‌طور می‌شود.

پی‌نوشت:
حسین درخشان یک کار خوب در زندگی‌اش کرده باشد همین نوشتن راه‌نما برای ساختن بلاگ‌های فارسی است. جدای همه‌ی اتفاق‌هایی که برای‌ش افتاد و نمی‌خواهم این‌جا درباره‌اش قضاوت کنم، به خاطر همین یک کار، خیلی از ما وبلاگ‌نویس‌ها از او ممنونیم.

بعدن اضافه شد:
تنها چند ثانیه بعد از فرستادن ای‌میل، نوشته رفت توی بلاگر. عالی!


هیچ نظری موجود نیست: