سه‌شنبه، خرداد ۳۱، ۱۳۸۴





جهانيان در مورد احمدی‌نژاد چه می‌گويند:

واشنگتن پست:
آگاهان سياسی بر اين باورند انتخاب احمدی‌نژاد، با توجه به سياست‌های بسيار افراطی او، باعث به وجود آمدن خطرات بسيار بزرگی براي ايران می‌شود. احمدی‌نژاد با عقايد خود بنيادگرايی را در ايران گسترش می‌دهد. بسياری از ايرانيان نگران هستند احمدی‌نژاد با آن ظاهر به‌هم‌ريخته که ظاهری بسيجی‌وار است؛ سخت‌گيری‌های اجتماعی و سياسی از جمله حمله به دانش‌جويان و جوانان در کشور تشديد شود. او که اکنون شهردار تهران است؛ مراکز فرهنگی اين شهر از جمله فرهنگ‌سراها را تبديل به مراکز دينی کرده است.

اومانیته:
رای احمدی‌نژاد، مدیون تجهیز و بسیج مراکز محافظه‌کاری و ارتجاعی است. مردم ايران اکنون وحشت‌زده‌اند.

آسوشتید‌پرس:
احمدی‌نژاد محافظه‌کار، بدون هیچ شرمندگی می‌گوید قصد دارد به روش‌های سال‌های اول انقلاب برگردد. او تاکید می‌کند که انقلاب برای این به وجود نیامده که ما دمکراسی داشته باشیم.

لیبراسیون:
احمدی‌نژاد یک کاریکاتور عریان و خشن اسلامی است. او از دید مردم، حزب‌اللهی خشنی است که برای محدود‌کردن عرصه‌های فرهنگی و فردی آمده است. او در آغاز کار در شهرداری تهران، پوشیدن پیراهن آستین‌کوتاه برای مردان را ممنوع کرد و دستور داد تابلوهای تبلیغاتی شهر تهران را که از دید وی رنگ غربی داشت، بردارند.

اکونومیست:
اگر احمدی‌نژاد رئيس‌جمهور شود؛ بايد ايران را کره‌شمالی جديدی که مغضوب تمامی دنيا است در خاورميانه تصور کرد.

فیگارو:
رای بالای احمدی‌نژاد حاصل زمینه‌سازی منابع محافظه‌کار، از جمله شورای‌نگهبان، نیروهای نظامی و آیت‌الله‌های متنفذ است. احمدی نژاد با آزادی‌های اجتماعی حاصل از دوران خاتمی مخالف است. به همین دلیل او پس از دست‌یابی به پست شهرداری تهران، در اولین گام، اغلب فرهنگ‌سراها و مراکز فرهنگی را که در دوران خاتمی، برپا و یا فعال شده بودند، تعطیل کرد.

فاینشنال تایمز:
احمدی‌نژاد به سرمایه‌گذاری خارجی و بهبود رابطه با جهان خارج به دیده‌ی تردید می‌نگرد. او گفته است که ایران بیش از حد لازم به اروپا و آمریکا حسن‌نیت نشان داده است. حرف‌های احمدی‌نژاد حتی محافظه‌کاران سنتی را نیز وحشت‌زده کرده است.

لوموند:
احمدی‌نژاد یک محافظه کار افراطی و یکی از نمایندگان نسل جدید محافظه‌کاران اسلامی است. در تهران هر که را دیدم؛ از تصور این‌که فردی مانند احمدی‌نژاد به ریاست جمهوری برسد؛ دچار وحشت بود. احمدی‌نژاد که به شهردار تاریک اندیش شهرت دارد؛ اعلام کرده به رهبر جمهوری‌اسلامی وفادار است.

عرب‌نیوز:
مردم از ترس سياست‌های به‌شدت افراطی احمدی‌نژاد، مصمم‌اند در دور دوم به حمايت از هاشمی بپردازند تا از وقوع يک فاجعه‌ی ملی جلوگيری کنند.


حزب‌اللهی‌ها در مورد احمدی‌نژاد چه‌ می‌گويند:

كلهر نماينده‌ی احمدی‌نژاد در امور فرهنگی:
مطرح‌كردن بحث‌های گردش و سفر كه مخصوص قشر متمول است در اين مقطع از زمان مهم نيست. زمانی كه دين و هويت و حاكميت اسلامی، نياز و فرياد همه‌ی مردم ايران است؛ بازكردن پای خارجی‌ها به ايران فقط آلودگي را افزايش می‌دهد ... اگردر ايران تنها يك چيز قابل احترام وجود داشته باشد؛ آن چفيه است. چفيه بايد نماد هويت ايرانی باشد.

لاله افتخارى از حاميان احمدی‌نژاد:
از برنامه‌های ما جداسازى در سينماها به صورت جداسازى سالن خانم ها _ آقايان، خانواده‌ها و يا تفكيك ساعات حضور دو جنس مذكر و مونث است و بحث ايجاد پارك هاى مختص خانم‌ها و آقايان و خانواده‌ها نيز قابل اجرا است. اجراى اين سياست مناسب فرهنگى منجر به بازدهى بالاى تلاش افراد در برخى مراكز از جمله دانشگاه‌ها و مراكز آموزشى خواهد شد و استقبال فراوانى از اين سياست صورت خواهد گرفت.

نيره‌اخوان از اعضای آبادگران و حامی احمدی‌نژاد:
جداسازى دختران و پسران دانشجو در دانش‌گاه‌ها ضرورت دارد.

احمد بزرگيان:
عدم تبديل فرهنگ‌سراها به مراكز تبليغ ضدارزشى و انقلابى، تدفين اجساد شهدا در ميادين تهران به منظور گرامی‌داشت ياد و خاطره‌ی آنان، جداسازى زنان و مردان در مكان‌هاى عمومى و وسايط حمل ونقل عمومى از جمله مختصات فرهنگى احمدى نژاد است.

شكرالله عطارزاده:
كانديداى ارزشى انتخابات رياست‌جمهورى داراى ايده‌ها و عقايد بى نظيرى در رشد فرهنگى جامعه است كه به عنوان مثال مى توان به لزوم حفظ كرامت زن در اماكن عمومى اشاره كرد. مردان جامعه‌ی ما نبايد با نگاه شهوت‌طلبى و هوس‌انگيز به زنان بنگرند. بى‌ترديد ارائه‌ی اين فرهنگ مى‌تواند ما را در رهنمون به يك مسير صحيح يارى رساند ... وجود قبور شهدا در مراكز فرهنگى ضرورى است. ما بايد با تعبيه‌ی جايگاه‌هاى ويژه‌اى براى اين امر، بتوانيم از مسائلى كه مى تواند در بالابردن روحيه‌ی افكار عمومى جامعه تاثيرگذار باشد سود جوييم .

ميثاق امت حزب‌الله:
احمدی‌نژاد گروه‌های ضربت و گشت حزب‌الله متشكل از بسيجيان غيرتمند جهت برخورد با دختران و پسران بدحجاب ايجاد می‌كند و سازمان خواهد داد.

احمدی‌نژاد پس از رياست‌جمهوری، بساط جوانان را كه با پوشش نامناسب و جلف و رفتار ناشايست خود، قلب امت حزب‌الله را به درد آورده‌اند، را جمع‌آوری خواهد كرد.

از ويژگی‌های ديگر احمدي نژاد در صورت رسيدن به منصب رياست جمهوری، مسدود كردن همه سايت‌های مغاير با ارزش‌های اسلامی، تسويه‌ی استادان غرب‌زده و دگرانديش و جای‌گزينی آنان با نيروهای متعهد و اساتيد حزب‌اللهی عنوان شده است.

احمدی‌نژاد توسط نيروهای جان‌به‌كف بسيجی مبارزه بی‌امان با استفاده كنندگان از ماهواره كه مروج بی‌دينی، فحشاء و فساد است، به عمل می‌آورد و همه‌ی آنتن‌های ماهواره را به طور ضربتی جمع آوری می‌كند.

جلوی انتشار روزنامه‌ها و نشرياتی كه به جای پرداختن به ارزش‌های اسلامی، مروج بی‌دينی، سكولاريزم و دمكراسي غربی هستند را احمدی‌نژاد در صورت رسيدن به مسند رياست‌جمهوری خواهد گرفت.

احمد‌ی‌نژاد از مسافرت جهان‌گردان غربی كه به ارزش‌های اسلامی بی‌اعتنا بوده و مروج بی‌حجابی هستند، جلوگيری می‌كند. او از توليد و نمايش فيلم‌های غيرمذهبی، برگزاری نمايش‌گاه‌ها، ميتينگ‌ها و تجمع‌های دانشجويی و كنسرت‌های موسيقی مغاير با خواست امت حزب‌الله قاطعانه جلوگيری می‌كند.

احمدی‌نژاد با تكيه به اسلام محوری، از ترويج فرهنگ ملی‌گرايی جلوگيری می‌كند و پس از انتخاب به رياست‌جمهوری مشتی محكم به دهان همه‌ی ياوه‌سرايانی كه خواهان رابطه با آمريكای جنايت‌كار هستند؛ خواهد زد.

هیچ نظری موجود نیست: