دوشنبه، خرداد ۰۶، ۱۳۹۲

جابه‌جاکردن مرزهای وقاحت

با این که در این روزگار کم متعجب نشده‌ایم از حجم وقاحتی که در گفتار یک سخن‌ران یا خبر یا گزارش یک رسانه‌ به کار رفته است، اما گاهی کلمه دیگر پیدا نمی‌شود در توصیف ابعاد این حجم. این خبر خبرگزاری محترم و ارزشی فارس که در روزنامه‌ی اصول‌گرای رسالت نیز تکرار شده توجه کنید:


به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روزنامه «تایمز اسرائیل»، بی‌بی‌سی اخیرا یک نظرسنجی منتشر کرده است که در آن تایید شده اسرائیل منفورترین رژیم در جهان است و بیش از نیمی از سئوال شوندگان بر این باورند، نفوذ این رژیم بسیار منفی بوده است.

بر اساس نتیجه این نظرسنجی، 52 درصد از پاسخ‌دهندگان نگاه منفی به اسرائیل دارند و 21 درصد نظر مثبتی نسبت به این رژیم دارند. نکته اینکه در این نظرسنجی جهانی، آلمان دارای بهترین وجهه عمومی است و 59 درصد بر این باورند این قدرت اقتصادی اروپا، نقش مثبت مهمی در امور بین‌المللی دارد.

حالا اصل خبر را از دویچه‌وله بخوانید:


در یک نظرخواهی که از طرف بی‌بی‌سی انجام شده، آلمان به عنوان محبوب‌ترین کشور جهان معرفی شده است. منفورترین کشورهای جهان اسرائیل، کره شمالی، پاکستان و ایران هستند.
در نظرخواهی انجام شده توسط بی‌بی‌سی آلمان به عنوان محبوب‌ترین کشور جهان تعیین شده است.
در گزارشی که روز پنج‌‌شنبه (۲ خرداد/۲۳ مه) در این باره منتشر شد اعلام شده است که در این نظرخواهی ۲۶ هزار نفر از ۲۵ کشور جهان نظر داده‌اند و نظرخواهی از دسامبر ۲۰۱۲ تا آوریل ۲۰۱۳ ادامه داشته است.



این سایتی است که خبرگزاری فارس خبرش را به استناد آن تهیه کرده است و این هم خبر اصلی که در سایت بی‌بی‌سی آمده و جدول کلی رتبه‌ی کشورها. بله همان‌طور که مشاهده می‌کنید اسرائیل یکی از منفورترین کشورها است، نظرسنجی هم لابد معتبر بوده که خبرگزاری فارس به آن استناد کرده. فقط یک چیز کوچک این وسط جای سوال دارد. بعد از اسرائیل در این جدول نام دو سه کشور دیگر هم وجود دارد، که مسئول تهیه‌ی خبر خبرگزاری فارس لابد تمایل چندانی به دیدن نام آخرین کشور نداشته است! بد زمانه‌ای است:

Israel, North Korea, Pakistan and Iran came out worst in terms of how they are viewed globally. Only 15% of respondents said they saw Iran as having a mainly positive influence


results of poll




هیچ نظری موجود نیست: